General Terms and Conditions of Sales and Services 2025
1. Our offers are valid for 30 days.
2. By accepting an offer, the customer agrees to receive accounting documents and invoices by email in electronic format.
3. Our prices are always indicated in EURO (€) excluding VAT.
4. Our invoices are payable within 21 days.
5. Support, maintenance contracts, and training sessions are always payable in advance.
6. Delivered products remain our property until the corresponding invoices have been paid.
7. Unless otherwise stated, our fixed-price offers are indivisible; if needed, please feel free to request an additional offer.
8. Unless otherwise specified, the software developments we carry out are provided under joint ownership. Both the customer and ADINS have the right to use the software as they wish, subject only to the restrictions of the licenses for the software used.
9. By placing an order, the customer accepts the conditions imposed by the open-source or commercial licenses of the software used. This entails obligations for both the customer and ADINS.
10. In the event of a dispute, the courts of Nivelles shall have exclusive jurisdiction.
11. For fixed-price projects exceeding €10,000, a complete contract will be provided.
12. Our invoices and service statements are considered accepted unless written remarks are sent within 15 days of receipt.
13. Filing a complaint does not in any case exempt the customer from their payment obligations.
14. In the event of non-payment of an invoice by the due date, the payment of all the buyer's invoices will immediately become due.
15. Any invoice not paid by the due date will automatically accrue a late interest of 1% per month, with a minimum of €40, without notice.
16. Furthermore, any invoice not paid by the due date will automatically be increased, without notice, by a fixed compensation of 15% of the outstanding amount as damages (Art. 1152 of the Civil Code).
17. Our liability is one of diligent efforts, not of results. In case of any issue, ADINS' liability is limited to re-performing the disputed service. The customer is solely responsible for the security of their systems and information.
Conditions générales de ventes et de services 2025
1. Nos offres sont valables 30 jours.
2. En acceptant une offre, le client accepte de recevoir les documents comptables, factures par e-mail, en format électronique.
3. Nos tarifs sont toujours indiqués en EURO (€) hors TVA.
4. Nos factures sont payables à 21 jours.
5. Les contrats de support, de maintenance et les formations sont toujours payables anticipativement.
6. Les produits livrés restent notre pleine propriété tant que les factures correspondantes ne sont pas acquittées.
7. Sauf mention contraire, nos offres au forfait sont indivisibles, si besoin n’hésitez pas à demander une offre supplémentaire.
8. Sauf mention spéciale, les développements / logiciels informatiques que nous réalisons sont mis en copropriété. Le client et ADINS ont le droit d’utiliser le logiciel comme ils le désirent sans autres restrictions que celles des licences des logiciels utilisés.
9. Par sa commande le client accepte les conditions imposées par les licences open-sources ou commerciale des logiciels utilisé. Ceci implique des obligations pour le client comme pour ADINS.
10. En cas de litige les tribunaux de Nivelles sont seuls compétents.
11. Pour les projets au forfait d’un montant supérieur à 10 000€ un contrat complet vous sera proposé.
12. Nos factures et nos relevés de prestations sont considérés comme acceptés sauf remarques écrites envoyées au plus 15 jours après leurs réceptions.
13. L’introduction d’une réclamation ne dispense en aucun cas le client de ses obligations de paiement.
14. En cas de défaut de paiement d’une facture à l’échéance, le paiement de la totalité des factures de l’acheteur deviendra immédiatement exigible.
15. Toute facture impayée à l’échéance produira, de plein droit et sans mise en demeure, un intérêt de retard de 1 % par mois, avec un minimum de 40 €.
16. Toute facture impayée à l’échéance sera, en outre, majorée de plein droit et sans mise en demeure, d’une indemnité forfaitaire de 15 % du montant resté impayé à titre de dommages et intérêts (art. 1152 du Code civil).
17. Notre responsabilité est de moyen, pas de résultat. En cas de problème, la responsabilité d’ADINS se limite à ré-effectuer la prestation litigieuse. Le client est seul responsable de la sécurisation de ses systèmes et informations.